Lite Reklam

Jag har funderat en del över reklam. På den här bloggen får jag och du alltid lite reklam i synfältet. Det är inte svårare än att serverägaren får lite inkomst på trafiken. För mig kostar det inget att ha den här bloggen.

Blogg.se är ett helt ok ställe att skriva på tycker jag. Nu har jag mest flyttat mitt skrivande till en annan blogg på en annan server. Skälet var främst att det inte fanns någon rättstavning på den här servern. Jag stavar ju som en kråka.

Nu sjunger jag som en kråka också. Det var vad min lärarinna lärde mig i skolan. Hon markerade sitt ogillande med sin makt att sätta betyg också. Nu hade kärringen fel. Lika fel som folkpartiet har i sitt kontrollsamhälle med militärisk skola utan resurser men med utökad rätt för maktkärringer att sätta betyg.
Nu uppskattar inte skolans personal det kapten Björklund gör men det göder en och annan inkompetent lärares maktutövning. För det finns stolpskott till lärare som i alla yrken.
Undrar just om jag råkade ut för fler av dessa nedvärderande lärare än vad som är normalt....

Ok jag var nog ingen snäll och tyst liten pojke i skolan som svalde vad skit som helst. För var det vetenskap de lärde ut i skolan. Var det kärlek skolan gav för att utveckla mina och andras kulturella förmågor....jodå den var nog relativt bra i skolan...

Men stavning och musik dessa två områden fick mycket stryk under min skoltid och inte var det p.g.a. mig.
Så nu må kärringarna vända sig i sin grav om de vill..för där har de väl hamnat...Så var det med den makten..som att pissa på sig varmt en stund..men sedan börjar det lukta illa.

Jag försöker komma fram till vad som kommer att ske på den här bloggen i framtiden. Det vet inte ens jag men jag tänker att den skall reta kärringarna. Så en hel del musik och massor av felstavningar kommer att finnas här..

Jag gillar av någon anledning ord som yttrandefrihet, frihet och fri. Kanske är det för att jag vet vad de betyder och hur viktiga ord det är. Men frihet är inget vi får. Frihet är något vi tar!

En av mina många musikvänner är Jesper Odelberg. Ni som redan vet vem han är, hur man nu kan veta vem någon är, kan ju låta bli att klicka på hans namn. Ni andra tycker jag skall göra en bekantskap med Jesper....
Jag har funderat ganska mycket på varför jag gillar Jesper och svaret är nog att han är en människa som kommer under ytan..om du själv har förmågan att se genom ytan såklart...eller du kanske är som musikkärringen jag hade i skolan.

På min blogg -ettan- skriver jag mest om FRA för tillfället. Det kanske inte är så konstigt att just FRA engagerar mig. Men det finns några små saker på -ettan - som du kan titta på. Där finns en musiktopplista. Musik för frihet och du har även friheten att delta i Bvu Bloggvärldens väljarundersökning...ja och så skriver jag ju massa ord där..med lite färre felstavningar än här..... Jo du som läste - on all sides - tidigar kommer säkert ihåg de porrsurfande Kristdemokraterna och min irritation på Expressen. Det finns en lite kul fortsättning som jag kallade Ok då Expressen ni är inte så hemska

Så en liten slutsats är att förlåtelse kanske inte är så fel för att få ny energi och gå vidare. Om jag förlåter musikkärringen i skolan...nej det gör jag inte..hennes nedvärderande handlingar mot musikintresserade barn är oförlåtlig...men hon är väl bara några kolatomer just nu....skall gå ner och käka nu.

Jo just det religion...jag får väl tacka den idioten jag hade som lärare i religionskunskap. I flera terminer satt han och läste högt ur nya testamentet..jag och övriga fick sitta i flera terminer och skriva ner vad han sa...sedan delade han ut Björklundska betyg för flit och ordning......Tack magistern för du fick mig att inse att sagan om Gud var just en saga...det ar nog då jag bestämde mig för att stava fel resten av livet....förbannade skitstövel till översittare..

Skulle nu det vara så oturligt att jag missat något och jag kommer till himmel eller helvete...så sänd mig då vart du vill lille per bara jag slipper träffa på dessa pedagogiska missfoster igen....tänk att hamna i himelen och få höra musikkärringen spela harpa i evighet..........burrr...nästan lika skrämmande som Reinfeldts FRA-Sverige...

Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: Jesper Odelberg lex orwell , , fra yttrandefrihet

Kommentarer
Postat av: fundersam

Man häpnar. Fanns det ingenting bra när Du var ung? Bara skit med allting?

2008-08-02 @ 17:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se