Äntligen verkar blogg.se fungera så läs och njut

Det har varit lite tomt när jag inte fått bloggen att fungera. Har hunnit med att ägna mig åt myspace och fått lite nya vänner. Senast i raden var Charlie Persson han spelar väl en del med Linda Ström. Bra musik! Så här presenterar hon sig på myspace..Det finns något vackert i allt det där rostiga. I det där som vill lite för mycket. Det där som må bära eller brista.
Något vackert i det som är lite trasigt men som ändå tjänar. I det som hoppas och önskar. I det som tvivlar och tror.



Annars har jag skrivit en hel del på -ettan- bloggvärldens väljarundersökning är en klassiker redan DU går väl in och röstar?

Eftersom detta är -on allsides- så är det väl bara att sätta igång.

Gubbarna verkar ha fått härdsmälta. Nu menar jag inte Alf Svenssons desperata artikel om den underbara familjen. Isabella Lund hon fortsätter med sin vassa penna och skriver om den prostituerades rätt. Nej det jag menar med att gubbarna fått härdsmälta handlar mer om energin för bakåtsträvare

Luf utmärker sig igen. Björklund inspirerar de unga helt klart. Snart finns det ingen marknad kvar för nationalister och rasister. Kanske fungerar den liberala tron på marknaden även i politiken. Jag såg en rätt kul grej när grabben Söder fick för sig att han var socialdemokrat. Den var rätt kul..verkar rätt förvirrat

Schenström var statssekreterare hos statsminister Fredrik Reinfeldt men tvingades avgå i höstas, efter en krogkväll med mycket alkohol när hon hade jour i regeringskansliet.

Konstitutionsutskottet granskar nu Fredrik Reinfeldts ansvar för regeringens krisorganisation den aktuella kvällen.
Men inte kommer hon inte, hon har väl annat för sig kan man tänka..

Den nyhet som egentligen är mest avgörande för oss alla är klimatförändringen. Visst är det mysigt med lite värme men vad jag förstår har det varit ett av de mest isfattiga åren i Sverige. Klimatförändringarna lär ge upphov till mycket oväntade väderförändringar framver. Konsekvenserna av väderfenomen ser vi tyydligast i fattiga länder. Minst 10.000 döda av en cyklon......undrar just hur våra barn kommer att få det. Så lite glad blir jag att bensinpriset verkar rusa uppåt..för visst finns det ett samband mellan klimatförändringar och vårt galna sätt att bränna fosilt material...

När jag läste om Bävern så kom jag att tänka på Maud (c) som ville att Svenskarna skulle vara bävrar eller hur det nu var hon fick till det. Men jag avslutar med att jag såg att mymlan kommit upp i skrivartakt igen. En rätt kul blogg om bävrar..

Jovisst jag skrev ju något om trummor och trumpeter så det får väl bli en vacker avslutning.... What a Wonderful World - Louis Armstrong. What a wonderful blogg det här är eller hur....

video




Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: , , , Linda Ström , Mymlan, , Alf Svenssonliberala ungdomsförbundet,Technorati om: , , Icerocket om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se