Fritt om min Springsteen

Springsteen skriver jag lite då och då om. Nu skriver Aftonbladet fantastico, Dn.., SvD surar och skriver elände.
som Bildt och Skytte..men vem bryr sig. Det kan ju inte vara Rock & roll i alla media..Nu är han igång på turne´!

En stor artistst får vi var och en en "personlig" relation till. Min Springsteen är ......

...givetvis samhällskritikern som i dessa melodier



Jag gillar hans enkelhet


Jag ser också Springsteen som en fortsättning på Dylands roll i Usa. (lite dåligt ljud men det är bara att höja)



Som alltid gillar jag musiker som hittar rötter i Detroit där bomullsfältet möter storstaden



En liten dos av engelsk Blues via Beatles tillsammans med Mick och Axe



Sedan finns blues och Chuck såklart....


Men han Bruce &  är bra, nästan i klass med mina Stones: )

Avslutar med Keith som får vara en liten kärleksförklaring  till Springsteens musik..f

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har nyligen läst Dylans Memoarer. Har du inte läst den så gör det, han är ett geni, en sann konstnärssjäl. Det förvånar mig att du inte har med Morrison bland de riktigt stora ;)

2008-03-18 @ 18:35:28
URL: http://jhakansson89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se