Fri från rötter

Jag har med förvåning följt hur bondeförbundet tappat fotfäste i det gröna. Nu börjar jag förstå varför partiledningen driver en mystisk liberalkonservativ linje. Maud har helt tappat kontakten med rötterna.. Jag ställde mig en fråga i ett tidigare inlägg, varför Maud alltid hånflinar. Jag kom inte på något vettigt svar. Jag tänkte att någon mediakonsult sagt att hon skall le. Men nu vet vi varför.... Hon håller på med Persontricket för att köpa sig ett gods.

Moderaterna har väl inte så mycket rötter. De är mest vana att flyta ovanpå. Pojkarna verkar ha lite olika uppfattning i partiet. Vi får väl se om Reinfeldt klarar av att simma på ytan. Varje gång han visar sig verkar det bli vågor som sköljer över alliansbröderna. Kul med vapenvägrare som försvarsminister...eller är det så att allt konservativt moderat alltid bara handlar om pengar.. En kul grej i det hela är analysen att det inte finns några fiender längre. Vi kanske redan är vid den sköna gröna värld många drömmer om..eller .. vi som fattar lite mer vet att det är engelska flottan som skatt sköta EUSTATENS hav...ja soldaterna blir väl tyska kan jag tänka mig. De tränade ju redan under kriget på att åka tåg i Sverige..Åka tåg är grönt.

Den religöse moderaten i Vita huset har fått acceptera att slaget är förlorat, gud har övergivit honom :-)
 Det finns gränser för vad vår militär förmår. Min rekommendation beror på belastningen på våra militära förband, men den är inte av tvång, sade Befälhavaren för USA:s styrkor i Irak David Petraeus i en intervju..
Det var det dummast uttalande i värlshistorien. Skälet är inte militärt utan politiskt. Människor jorden runt och inom usa´s gränser har börjat vakna och säga nej. En ledare utan folk har ingen makt längre...Det har betydelse vad du gör.

I Dagen finns det en märklig artikel. "Inte så att vinden nu i stället blåser från vänster. Många kristna i USA menar att den sekulära vänstern är ett lika stort svek mot kyrkan som den religiösa högern. Den vind som nu blåser kommer från ett annat håll, och kan inte längre fållas in i höger eller vänster, konservativ eller liberal. Den är inte av denna världen, och just därför har den något väldigt viktigt att ge denna världen. "

Snacka om förvirrad. Skribenten känner av den gröna vinden men förstår inte vad han känner. Så kära skribent på Dagen det är inget guds straff att Jordens karta behöver ritas om.

Människa dvs jag och du är ansvariga för det som sker även detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se