Alliansens totalt misslyckade politik

När vi fick ett regeringsbyte fanns nog förhoppningen hos många om förändring till ett öppnare samhälle.

Jag skriver ofta om psykiatrin (tyckiatrin) med fokus på brist på vetenskaplig grund. Då skriver jag oftast om att den moderna kunskapen inte får plats i vården. Makten hos de älder psykiatrikerna är för stor och den politiska ledningen saknar oftast helt kunskap om området. Jag skriver ofta om det jag kallar Vetlandametoden® de inläggen baserar sig främst på historien om Louise. men vi har haft massor av efterföljare redan. Nu orkar jag inte skriva om allt det eländet idag. Vetlandametoden® är mitt begrepp för en socialtjänst som vägrar att öppna utredningar. Nu blir det allt mer tydligt att även psykiatrin försöker undvika arbete. Alla åtgärder kostar ju pengar och ekonomismen frodas under alliansens ledning.
Det finns givetvis ett  perspektiv och det är organisationen och ekonomin.
Jag har ett alldeles dagsfärskt exempel. Barnpsykiatrin i Nyköping har ingen möjlighet till inläggning av barn och ungdom som mår dåligt. Hela barnsjukhuset som arbetar med somatisk vård är också i princip nedlagd och förflyttad till andra städer. Men i det aktuella exemplet så åkte jag de 8 milen till Eskilstuna på mörka vintervägar. Väl framkommen blev det flera timmars väntan på en psykiatriker. Det var en trevlig psykiatriker men han var en vuxenpsykiatriker!. Avdelningschefen gjorde dessutom vad han kunde för att slippa ta emot arbetsuppgiften. Det löste sig den här gången och så slår jag upp tidningarna idag.
Vad är det här för galenskap som pågår i Sverige. Vad har vi för politiker i regeringen? Vi pumpar in skattemedel i sjukvården men patienterna verkar inte få del av dessa resurser. I alla fall inte barn och ungdom och personer med neurohandikapp.

Jag är också djupt engagerad i bostadsfrågan och där har alliansen helt tappat verklighetsförankringen. Det verkar som om regeringen har hamnat i en privatiseringspsykos. Det saknas helt bostadspolitik i Sverige. Byggnationerna av hyresbostäder riskerar att helt stanna av och regeringens fokus är endast att sälja ut det som finns till privata företagare. Kristdemokraterna vill dessutom riva bostäder istället för att renovera. Slit och slängideologin frodas tydligen i de kristna leden. Nu återuppstår inte hus som Jesus utan det krävs planering och investering.
Jag hörde en gång en, som jag tyckte galen historia från USA. Det var en amerikan i Las Vegas som hävdade att det inte fanns någon vattenbrist i staden. Resonemanget grundade sig på att om de bara höjde priset slutade människor använda vaten och då var det ingen vattenbrist. Korkade amerikaner tänkte jag då. Det var innan jag slog upp DN idag. Höj hyran så försvinner kön. Vilken galenskap. Bygg ut psykiatrin och byt regering nu!

Så ser jag den självgoda Persson på bild som bara jäser och jäser. Fy fan va skönt att socialdemokratin bytt ledning så det finns ett alternativ igen för Sverige. Kan vi bara få se lite mer nyanser av grönt hos Sahlin & Co så kanske Sverige kan få lite framtidshopp igen och vi kommer ur den här mardrömmen som pågår.

Intressant 

Kommentarer
Postat av: Bengt & Maarit i Finland

Kanske klimatförändringarna är tecken
på ännu större andliga "klimatförändringar".

www.euro-tongil.org/swedish/6t8.htm

Mvh /B&M i Finland :-)

2008-02-03 @ 03:58:51
Postat av: Björn Wadström

Det var en rolig vinkling från Bengt. Kom att tänka på att i USA lär mer än 50% tro på Bibelns skapelseberätteles och inte på vetenskap typ Darwin.
Men om alla ni som tror faller ner på knä och ber så gör ni vad ni förmår. Resten av jordens befolkning år väl hitta på några lösningar s vi alla överlever.

2008-02-03 @ 12:01:35
URL: http://wadstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Creeper Politik bloggar BlogRankers.com Topplista Favoritlistan.se Blogglista.se Bloggar.Topplista.se
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

BloggRegistret.se